Digitale marketing

Aan de slag met online marketing 

Als u op zoek bent naar uw eerste online marketinginspanningen, is er geen betere tijd dan nu om aan de slag te gaan. Met zoveel zaken die gegenereerd worden door online en mobiele zoekopdrachten, als u geen online marketingstrategie heeft, loopt u al achter de feiten aan. Gelukkig voor jou hebben we de zes essentiële online marketingstappen die je moet nemen om je campagne en inspanningen in een mum van tijd op gang te krijgen.

Zes essentiële online marketingstappen voor succes op internetmarketing

Ongeacht uw product, dienst of algemeen beoogde resultaat, deze acht stappen naar succes in online marketing Duitsland zullen u helpen uw doelen te verwezenlijken, van het begin tot de markt, en u helpen uw bedrijfsresultaten te verhogen door uw online verkoop te versterken.

1. Een zoekwoordstrategie definiëren. In de meest eenvoudige uitleg van hoe online marketing werkt, gebruiken mensen trefwoorden om uw site te vinden, wat uw omzet verhoogt. Het is natuurlijk veel ingewikkelder dan dat, maar dat geeft u wel een idee van hoe belangrijk uw zoekwoordstrategie is. Trefwoorden zijn de woorden die mensen typen in zoekmachines om te vinden wat ze zoeken. Als u een hondentrimbedrijf in Boise bent, zijn enkele van uw zoekwoorden ‘Boise’ en ‘hondentrimsalon’. Maar omdat u waarschijnlijk niet de enige trimmer in Boise bent, krijgt u concurrentie voor die zoekwoorden. Dat is waar uw zoekwoordstrategie om de hoek komt kijken. Het doel hier is om zoekwoorden te vinden met een hoog zoekvolume maar met weinig concurrentie. Dit betekent dat mensen naar deze zoekwoorden zoeken, maar dat uw concurrentie hun sites niet heeft geoptimaliseerd voor die woorden. Door gebruik te maken van hulpprogramma’s voor zoekwoorden, zoals Google Keyword Planner van AdWords of het hulpprogramma voor zoekwoorden van Wordstream (beide gratis), kunt u uw zoekwoordstrategie effectief onderzoeken en plannen.

2. Uw website optimaliseren om uw online aanwezigheid te vergroten. Zodra u uw zoekwoorden heeft, is het tijd om ze te gebruiken om uw website te optimaliseren. Optimaliseren betekent simpelweg een website maken die beter vindbaar is door zoekmachines. Om dit te doen, moet u uw trefwoorden door de inhoud van uw pagina verspreiden, inclusief videotitels, tagregels, uw URL, alternatieve tekst, in uw ondertitels, enz. In principe wilt u dat de trefwoorden worden weergegeven, zodat wanneer een zoekopdracht wordt ingevoerd, wanneer een zoekmachine uw site crawlt en uw pagina’s indexeert, zal deze begrijpen dat uw site relevant is voor die zoekwoorden en op zijn beurt uw potentiële klanten. De zoekmachine zal dan verkeer naar uw site leiden, waardoor de kans groter wordt dat u iets verkoopt, wat het doel is van online marketing.

3. Een blog en contentmarketing maken. Een deel van de inhoud op uw site die kan worden geoptimaliseerd voor zoekwoorden, zijn uw blogs. Blogs zijn een vorm van contentmarketing, of content met als specifiek doel de verkoop te stimuleren. In feite zou alle inhoud op uw site de verkoop moeten stimuleren volgens online marketing, maar het moet ook enige waarde hebben voor uw kijkers. Zo blijven ze geïnteresseerd en hechten ze waarde aan je product, dienst of goed. Bovendien hebben blogs een aantal extra voordelen, zoals het creëren van nieuwe inhoud (waardoor je hoger scoort en relevant blijft in de ogen van zoekmachines en klanten) en de mogelijkheid om viraal te gaan. Een item dat viraal gaat (waarschijnlijk via sociale media, maar soms ook via e-mail en andere media), zal het bereik van uw merk en bericht vergroten.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.