QR Code

Wat is een QR-code en waarom heb je deze nodig?

Ik ben meestal niet iemand die enthousiast wordt over nieuwe “trends” op welk gebied dan ook, vooral niet op marketinggebied. Ik ben ook niet bepaald technisch gericht. De afgelopen maanden lees en leer ik echter steeds meer over hoe QR-codes een enorm verschil kunnen maken als onderdeel van een marketing- of promotiecampagne.

Dus, wat is precies een QR-code? Een QR-code (Quick Response) is in wezen een streepjescode met stippen in plaats van traditionele balken. Als u scant met uw smartphone, worden de gegevens in uw telefoon geladen. Als de gegevens een URL zijn, wordt die webpagina op de telefoon geopend. De sterke punten van dit platform zijn dat er een groeiende trend is om nieuwe manieren te vinden om verbinding te maken met gebruikers op mobiele apparaten, met behulp van bestaande technologieën, lage installatiekosten en meer.

Naarmate smartphones zoals iPhones en BlackBerry’s steeds gebruikelijker worden, zal het gebruik van qr code online naar voren komen als een eenvoudig te implementeren tool om waarde toe te voegen aan verschillende marketingactiviteiten. Aangezien mobiele telefoons de apparaten zijn die we overal mee naartoe nemen, is dit een geweldig hulpmiddel en zijn er talloze mogelijkheden om ons publiek te betrekken.

De eerste en meest voor de hand liggende plek om te overwegen bij het gebruik van een QR-code is uw visitekaartje. Als er niet genoeg ruimte aan de voorkant is, print dan op de achterkant. Deze QR-code kan rechtstreeks naar een video, aanmeldingsformulier of website linken. – Bedenk hoe u uw visitekaartje kunt verrassen.

Hier zijn enkele ideeën over het gebruik van deze functies.
– Leg de naam van de abonnementslijst vast
– Links naar uw website, Facebook-pagina of LinkedIn-profiel
– Schrijf je in voor een wedstrijd of speciale actie

Links naar productcatalogi of informatieve video’s
– Bekijk montage-instructies
– Links naar “Welkom”-video’s of andere privéberichten
– Maak aantrekkelijkere direct mail-flyers of ansichtkaarten
– Verminder de hoeveelheid print die nodig is voor tentoonstellingen.
– Toevoegen aan promotiemateriaal
– Codes afdrukken op artikelen die gemakkelijk kunnen worden geleverd. Je kunt hem meenemen naar een branche-event, congres of netwerkevent.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.